Hampir empat tahun menduda, penyanyi Zahid Baharudin selamat bergelar suami kepada wanita pilihan hati, Nurul Shuhada Osman dalam satu majlis pernikahan di Masjid Terapung Tanjung Bungah, Pulau Pinang pada Ahad lalu.

Khabar gembira itu dinyatakan oleh Zahid, atau nama lengkapnya Ahmad Zahid Baharuddin menerusi perkongsian di laman Instagram miliknya pada Selasa.

Majlis pernikahan yang berlangsung pada tarikh lahirnya itu hanya dihadiri keluarga dan rakan-rakan terdekat sahaja.

“Pada 19.12.21 saya dah bergelar suami kepada Nurul Shuhada binti Osman dengan sekali lafaz.

“Terima kasih tak terhingga pada keluargaku, kawan-kawan dan keluarga di Tanjung Bungah yang bertungkus lumus menjayakan majlis akad nikah. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dengan izin Allah SWT,” katanya.

ezgif.com gif maker 1
Zahid mengenali isteri ketika sesi ‘busking’ pada 2019

Menurut Zahid, dia tidak berniat untuk menyembunyikan perkahwinannya, sebaliknya bersimpati dengan nasib mereka yang terkesan dengan bencana banjir baru-baru ini.

Zahid menerusi laporan Harian Metro mendedahkan dia mengenali isteri ketika membuat persembahan ‘busking’ di Bukit Bintang, Kuala Lumpur pada tiga tahun lalu.

Bagaimanapun, perancangannya untuk ke jinjang pelamin tergendala ekoran pandemik COVID-19 serta kematian bapanya tahun lalu.

Terdahulu, bekas juara program realiti “Akademi Fantasia” musim kedua itu mendirikan rumah tangga dengan Sarah Julifa Yusof pada 2013, namun bercerai pada 18 Julai 2019.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan seorang anak lelaki bernama Zareef Nufael yang kini berusia tujuh tahun.