Sambutan hari ulang tahun kelahiran pelakon dan penyanyi Daiyan Trisha yang ke-28 pasti meninggalkan kenangan berbeza buatnya apabila sama-sama turun padang menghulurkan bantuan buat mangsa-mangsa banjir.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Daiyan menyertai sukarelawan lain membeli barang-barang keperluan serta membungkus makanan di Gurdwara Sahib, Petaling Jaya untuk diedar kepada mangsa banjir pada hari ulang tahun kelahirannya semalam.

Pelakon drama “Projek: Anchor SPM” itu mengakui berasa sebak dan tersentuh melihat rakyat Malaysia saling berganding bahu demi membantu mereka yang terkesan akibat bencana tersebut.

“Hati saya sangat tersentuh melihat semua orang bekerja keras untuk meringankan beban mereka yang terkesan. Semoga kamu semua yang membantu mengedarkan barangan keperluan di pusat pemindahan banjir (PPS) dirahmati.

Dalam pada itu, Daiyan menyeru orang ramai untuk sama-sama mendoakan mangsa-mangsa banjir agar dipermudahkan segala urusan dan sentiasa berada dalam lindungan Tuhan.

“Kalau ada rezeki lebih, boleh derma. Saya telah kongsi banyak pautan untuk anda salurkan bantuan menerusi ‘highlights’ Instagram saya.

“Kalau ada masa, turun padang. Kalau tak ada, boleh tolong kongsi kesedaran dan maklumat. Itu sahaja permintaan hari jadi saya tahun ini, ia adalah hadiah yang sangat berharga. Terima kasih atas ucapan daripada kamu semua,” katanya.

Terdahulu, Daiyan turut menjadi sukarelawan di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Bangi pada Julai lalu.