Tiada angin tiada ribut, penyanyi Shila Amzah mengejutkan ramai apabila mendedahkan sudah tidak lagi tinggal sebumbung dengan suaminya, Haris Idraki Elias sejak dua bulan lalu.

Menerusi perkongsian di laman Instagram miliknya, Shila atau nama sebenarnya NurShahila binti Amir Amzah mengakui telah keluar dari rumahnya di Cyberjaya dan kini menetap di rumah kedua ibu bapanya di Kuala Langat, Selangor.

Malah pelantun lagu “Memori Tercipta” itu juga memfailkan penceraian terhadap suaminya, namun ia masih dalam proses kerana suaminya didakwa memanjangkan kes.

Enggan mendedahkan punca keretakan rumah tangganya, Shila akur dengan takdir dan meyakini bahawa ia adalah jalan terakhir buat mereka.

jk
Shila enggan ulas punca keretakan rumah tangganya

“Saya dah fail cerai tapi malangnya proses masih berjalan sebab dia buat keputusan nak panjangkan perkara ini.

“Cuma bila dah jadi macam ini, saya dah tak boleh nak sabar lagi sebab saya sedang cuba yang terbaik untuk meneruskan hidup serta jaga hati dan nama baik semua orang.

“Walau apapun saya tetap utamakan anak saya. Untuk jadi ibu yang lebih baik, kali ini, saya pilih diri saya. Saya buat keputusan sendiri untuk kendalikan masalah ini dengan cara saya.

“Percayalah, ini adalah jalan yang terakhir, dah bertahun saya cuba. Semua orang nak bahagia. Saya pun manusia biasa,” katanya.

Lebih menyedihkan, Shila berdepan dugaan besar apabila rumah ibu bapanya turut dinaiki air ekoran bencana banjir buruk di Selangor baru-baru ini.

Untuk rekod, Shila dan Haris mendirikan rumah tangga pada 2018. Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Seth Uwais yang kini berusia setahun.