Pelakon Diana Danielle meraih anugerah “People’s Choice Award – Top Celebrity of the Year” dan “Outstanding Actress of the Year Award” pada acara Top 100 Talent Awards 2021 dan Malaysia Fashion, Modeling & Pageant Awards 2021 pada Ahad lalu.

Pengiktirafan itu adalah atas sumbangan besar Diana, atau nama lengkapnya Diana Danielle Danny Beeson, terhadap industri hiburan tempatan melalui kerjaya lakonan dan nyanyiannya yang dibina sejak usianya 11 tahun.

Selain Diana, pelakon kelahiran Malaysia yang mencipta nama di Singapura dan China, Tong Bing Yu, turut menerima anugerah sama.

Antara selebriti lain yang diiktiraf pada acara itu ialah seperti berikut:

  • Amber Chia (Outstanding Supermodel of the Year 2021)
  • Carrie Lee (MFMPA 2021 Icon Award for Pageantry)
  • Bon Zainal (Outstanding Creative Director (Fashion) of the Year 2021)
  • Winnie K (Outstanding Singer of the Year 2021)
  • Datin Winnie Loo (Outstanding Creative Director (Hairstyling) of the Year 2021)
  • Datuk Nancie Foo (Outstanding Producer of the Year 2021)
  • Leng Yein (Outstanding Social Media Influencer of the Year 2021)
jhk
Diana Daniella bersama Amber Chia

Dalam pada itu, Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (FINAS), Professor Dr. Md Nasir Ibrahim dalam satu kenyataan menzahirkan rasa bangga terhadap selebriti-selebriti yang memberi sumbangan besar terhadap sektor pelancongan dan industri hiburan tempatan.

“Mereka telah memberi sepenuh dedikasi terhadap kerjaya mereka serta menyumbang bakat kepada industri hiburan tempatan, selain terus mempromosikan lokasi penggambaran, seni dan budaya Malaysia.

“Saya amat menyetujui dan menyokong kepercayaan YB Dato’ Sri Hajah Nancy Shukri untuk bekerjasama dengan selebriti dan penerima anugerah untuk mempromosikan sektor pelancongan, budaya dan seni Malaysia kepada seluruh dunia,” katanya.

Acara yang berlangsung di Bukit Jalil Golf Club & Country Resort, Kuala Lumpur itu dianjurkan oleh Miss Malaysia Kebaya (MMK).