Biarpun gusar apabila rumah dinaiki air dalam bencana banjir yang melanda negara baru-baru ini, penyanyi legenda era 80-an, Zaiton Sameon tetap mencari jalan untuk menghiburkan hati sendiri.

Menerusi video aplikasi TikTok yang tular di media sosial, Zaiton kelihatan tenang berakit sendirian sambil mendendangkan lagu sendiri “Kabut Serangkai Mawar” di perkarangan rumahnya di Kampung Tok Muda, Kapar, Klang, Selangor.

Video yang mencecah lebih sejuta tontonan itu ternyata telah mencuri perhatian warga maya.

“Terkejut juga sebenarnya pukul 2 pagi tiba-tiba rumah dinaiki air dan tengok, tiada elektrik. Lama Kak Ton tak main air.

“Air naik sampai paras paha tapi masih okey. Saya rakam video TikTok sebab tak nak orang tertekan dan sedih. Itu niat saya. Semuanya berlaku secara spontan,” katanya menerusi Kosmo!

Zaiton memaklumkan bahawa keadaan rumahnya ditakungi air banjir dan sempat menyelamatkan barang-barang penting pada Sabtu lalu.

Memandangkan kerjaya nyanyiannya terganggu ekoran COVID-19, Zaiton mengambil inisiatif lain dengan menghiburkan peminat di majlis perkahwinan.

Selain itu, Zaiton turut mengusahakan perniagaan makanan yang dikenali sebagai Rendang Nasib hasil air tangan penyanyi itu sendiri.