Dengan sekali lafaz, pelakon Oktovia Manrose selamat diijabkabulkan dengan bekas pemain bola sepak, Mohamad Khairul Efsan Mdisa pada majlis pernikahan yang berlangsung di Magica Quill Ballroom, Quill City Mall, Kuala Lumpur pada malam Selasa.

Pemilik nama lengkap Wan Syamira Putri Oktovia Wan Syahman itu dinikahkan oleh bapanya yang juga penyanyi dangdut, Wan Syahman Wan Yunus atau Iwan.

Dalam majlis itu, Khairul telah menyerahkan mas kahwin sebanyak RM80 dan sebentuk cincin berlian kepada Oktovia serta lima dulang hantaran berbalas tiga.

Selain keluarga dan kenalan rapat, majlis turut dimeriahkan dengan kehadiran rakan-rakan selebriti seperti Uqasha Senrose, Kamal Adli, Nelydia Senrose, Aprena Manrose, Emma Maembong, Raysha Rizrose dan Lufya.

B841F757 A36B 4E2E A8C2 FDBE46D6C193

Terdahulu, Oktovia pernah mendirikan rumah tangga dengan Mohd. Izat Abdul Rahman pada 2011 namun bercerai empat tahun selepas itu.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan seorang anak lelaki iaitu Muhammad Rayyan Zulkarnain yang kini berusia sembilan tahun.