Penyanyi dan pelakon Shiha Zikir berjaya merangkul trofi Malaysia Model Star Award di Asia Model Festival 2021 yang berlangsung di Korea Selatan pada Ahad lalu.

Khabar gembira itu dikongsikan oleh Shiha menerusi foto dan video yang dimuat naik di laman Instagram miliknya.

Menurut Shiha atau nama lengkapnya Nurshiha Mohd Zikir, dia merasakan dirinya terlalu kerdil untuk menerima anugerah sebegitu dan berpendapat terdapat insan yang lebih layak menerimanya.

“Syukur Alhamdulillah. Saya sangat tak sangka yang saya dipilih. Pada awalnya saya tolak sebab saya rasa orang lain lebih layak untuk menerima anugerah ini.

“Tetapi pihak sana yakin dengan keputusan mereka dan memberi kata-kata yang sangat positif untuk saya. Perkara itu yang membuatkan saya terima rezeki ini dengan hati yang terbuka,” katanya.

Pelakon drama “Perisik Cinta Tak Diundang” itu menyifatkan kemenangannya sebagai pembakar semangat untuk terus melakukan yang terbaik dalam kerjaya seninya.

Difahamkan anugerah tersebut diberikan kepada Shiha menerusi penilaian dan kapasiti profil dan personalitinya sebagai seorang artis dan selebriti di Malaysia.

Terdahulu, Shiha turut diumumkan sebagai pemenang kategori Best of Asian – Pop pada acara InterContinental Music Awards di Los Angeles, Amerika Syarikat, menerusi lagunya bersama Noki K-Clique, “AEWO”.