Sejajar dengan teknologi yang semakin berkembang, industri wayang negara mencipta sebuah lagi pencapaian dengan pelancaran pawagam dalam talian pertama tempatan, Film Wallet ‘Premium Video On-Demand’ (Film Wallet PVOD).

Menurut pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Film Wallet PVOD, Jack Yeoh, kelebihan utama Film Wallet adalah penonton tidak perlu melanggan platform itu sekali gus, sebaliknya hanya melanggan sebuah filem dalam suatu masa.

Penonton berpeluang untuk menonton filem kegemaran dengan kualiti berdefinisi tinggi dalam tempoh tertentu menerusi pelbagai peranti dengan harga serendah RM1.90 sahaja.

“Platform ini juga menjadi inisiatif penting dalam merangsang pertumbuhan industri filem tempatan.

“Kami berazam menyumbang pertumbuhan ekonomi filem tempatan dengan membawa kandungan kita ke peringkat antarabangsa,” katanya pada majlis pelancaran Film Wallet di panggung GSC Tropicana Gardens Mall, Petaling Jaya semalam.

Ditubuhkan oleh syarikat Malaysia, Film Wallet PVOD menawarkan ratusan kandungan yang diminati ramai dari seluruh dunia termasuk Amerika Syarikat, Hong Kong, China, Korea, Eropah dan lain-lain.

Selain itu, platform Film Wallet PVOD akan dilancarkan ke dua negara di Asia Tenggara pada Febuari 2022 dengan sasaran penonton yang lebih ramai.

Buat makluman lanjut, Film Wallet PVOD telah bekerjasama dengan syarikat produksi tempatan bagi menjayakan filem “Syaitan Nirrajim”, “Where You Are” dan “Isolasi” yang dijangka tayang pada tahun hadapan.

filmw
Tonton filem-filem hebat di Film Wallet PVOD

Dalam pada itu, Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS), Prof. Dr. Md Nasir Ibrahim berkata, Film Wallet PVOD akan membawa impak positif kepada ekosistem industri filem sebagai platform hiburan digital terbaru.

“Perkara yang mendapat tumpuan saya ialah keupayaan Film Wallet untuk mengembangkan platform mereka di peringkat antarabangsa pada masa yang singkat.

“Visi mereka untuk mengeksportasi filem tempatan selaras dengan program FINAS untuk mempromosikan filem tempatan ke antarabangsa,” katanya.

Langgan filem kegemaran anda sekarang di filmwallet.com.