Filem terbaharu arahan Adrian Teh berjudul “Reversi” terpilih sebagai satu-satunya wakil Malaysia di Festival Filem Far East Udine ke-26 di Itali, yang akan berlangsung pada 24 April hingga 2 Mei 2024.

Adrian menyifatkan kejayaan ini sebagai satu penghormatan kerana sekali lagi berpeluang untuk mewakili Malaysia pada edisi tahun ini, selepas filem “The Assistant” mengisi slot tayangan perdana di festival filem berkenaan pada 2022.

“Filem “Reversi” yang mendapat tayangan pertama dunianya di Itali adalah satu usaha baru bagi saya. Saya sangat beruntung kerana dapat bekerjasama dengan barisan pelakon dan kru produksi yang luar biasa.

“Filem ini mengisahkan cinta dan kehilangan serta apa yang akan terjadi jika kita diberikan peluang kedua. Saya ingin berkongsi filem ini bukan hanya dengan rakyat Malaysia, tetapi juga dengan penonton sedunia,” katanya.

Filem ini menandakan percubaan pertama Adrian dalam mengarahkan genre drama dengan suntikan elemen perjalanan masa.

Pengarah filem aksi “Paskal The Movie” dan “Malbatt: Misi Bakara” itu turut meletakkan harapan agar filemnya akan memberi inspirasi kepada penonton untuk menghargai kehidupan dan orang-orang tersayang.

“Reversi” mengisahkan cinta seorang suami yang tidak berkesudahan kepada isteri dan anak lelakinya, dan berusaha sehabis baik untuk membetulkan kesalahan lampaunya untuk masa depan yang lebih baik.

Filem terbitan ACT 2 Pictures, Clover Films, dan Golden Screen Cinemas ini menampilkan pelakon-pelakon hebat tanah air seperti Beto Kusyairy, Shiqin Kamal, Vanidah Imran dan Hasnul Rahmat.

“Reversi” dijangka akan ditayangkan di pawagam Malaysia tahun ini.