Penyanyi Zahid Baharudin berputih mata selepas wang simpanan isterinya berjumlah RM4,250 hilang dicuri penggodam melalui pautan aplikasi Touch ‘n Go e-wallet milik isterinya, Nurul Shuhada.

Menurut Zahid, kejadian yang berlaku pada Jumaat lalu itu telah meninggalkan kesan terhadap dirinya dan isteri dalam kesibukan membuat persiapan untuk menyambut Aidilfitri yang bakal menjelang tiba.

“Isteri saya menangis dan beritahu wang simpanan miliknya sebanyak RM4,250 hilang dalam aplikasi Touch ‘n Go e-wallet. Itu adalah gaji pertama diperoleh di tempat kerja baharu, di sebuah kedai karpet.

“Dengan duit itu juga, kami nak beli baju raya sebab tak beli lagi, tapi satu sen dah tak ada. Dia (penggodam) ambil semua kali ini, tak bagi peluang langsung.

“Memang tiada perasaan nak raya. Dalam kereta dengar radio mainkan lagu raya pun tak boleh. Saya tak halalkan orang yang guna duit itu,” katanya menerusi perkongsian di laman Instagram.

Sehubungan dengan itu, Zahid menasihatkan orang ramai agar berhati-hati apabila menggunakan pautan aplikasi tertentu dan tidak menghubungkannya dengan akaun bank bagi mengelak menjadi mangsa penggodam.

Sementara itu, pihak Touch ‘n Go e-wallet tampil berkongsi perkembangan terkini berkenaan siasatan yang sedang dijalankan ke atas kes tersebut.

“Kami memahami betapa merisaukan situasi ini, dan kami ingin maklumkan bahawa kami sedang bekerjasama rapat dengan Zahid dan isterinya untuk memahami dan mencari penyelesaian terbaik bagi situasi tersebut.

“Kami percaya dengan kepentingan untuk berada di sisi komuniti, dan ini bermakna kami bersedia untuk memberi bantuan apabila diperlukan, tidak kira puncanya.

“Jadi, jangan risau kerana kami sedang berusaha dan bekerjasama dengan mereka untuk menyiasat kes ini dengan penuh teliti. Kepercayaan dan keselamatan anda sentiasa menjadi keutamaan kami,” katanya.