Setelah lima tahun bergelar mualaf, pempengaruh Maryam You Narae terharu kerana dikurniakan rezeki untuk menunaikan umrah buat pertama kali pada penghujung bulan Februari ini.

Menurut Maryam yang terkenal dengan nama Maryam Durian Kimchi, sudah setahun dia menyimpan hasrat untuk menunaikan ibadah tersebut namun terpaksa memendamnya atas beberapa hal yang tidak dapat dielakkan.

Namun Maryam tidak menyangka suaminya, Ryzal Ibrahim memberi kejutan sebuah pakej umrah sempena ulang tahun kelahirannya yang ke-32 pada 19 Februari.

“Alhamdulillah. Setahun saya berdoa untuk pergi umrah. Tak sabarnya,” ujarnya sambil mengalir air mata kerana tidak dapat menahan sebak.

Malah segala persiapan juga telah diuruskan Ryzal bersama agensi umrah yang bakal membawa mereka bersama jemaah lain ke Tanah Suci.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, agensi umrah itu jaga bakal membawa pemenang bertuah untuk sama-sama menunaikan umrah bersama Ryzal dan Maryam.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata wargamaya mendoakan agar urusan ibadah pasangan itu dipermudahkan serta mendapat umrah yang maqbul.