Penantian peminat CNBLUE selepas hampir 10 tahun untuk melihat kumpulan pop-rock Korea Selatan itu kembali mengadakan persembahan di Malaysia bakal menjadi kenyataan.

Kehadiran CNBLUE bagi menjayakan konsert ‘2024 CNBLUE Live “CNBLUENTITY” in Kuala Lumpur’ di Mega Star Arena, pada 20 April 2024 adalah atas usaha sama Hit Maker Entertainment dan Lo-Fi Entertainment selaku penganjur.

CNBLUE yang dianggotai oleh Yonghwa sebagai vokalis utama dan gitar, pemain dram Minhyuk serta Jungshin sebagai pemain bass memulakan kerjaya seni mereka pada 2010 dibawah pengurusan FNC Entertainment.

Gabungan nama band dengan perkataan “identity”, CNBLUENTITY adalah untuk menggambarkan identiti trio tersebut.

Kumpulan ini bakal memikat hati peminat setia yang digelar BOICE dengan lagu-lagu yang melonjakkan nama mereka seperti “I’m a Loner”, “I’m Sorry”, “Love”, “Can’t Stop” serta beberapa lagu baharu.

Sepanjang kerjaya mereka, CNBLUE telah merakamkan lagu dalam bahasa Korea, Jepun, Inggeris dan bahasa lain dengan diskografi yang merangkumi 11 album studio, 14 album mini (EP), 33 single dan tiga album kompilasi.

Kumpulan ini turut menjadi penerima anugerah berprestij Korea Selatan seperti Golden Disc Awards, Mnet Asian MusicAwards (MAMA) dan Melon Music Awards.

cnblue kdrama

Selain muzik, ketiga-tiga ahli CNBLUE juga menyerlah dalam bidang lakonan dan sering membuat kemunculan menerusi drama-drama Korea atau ‘K-drama’.

Yonghwa melakonkan watak utama dalam drama komedi “Brain Works” pada tahun 2023, Minhyuk membintangi drama terkenal “Celebrity”, manakala Jungshin memainkan peranan utama dalam komedi romantik “Sh**ting Stars” pada tahun 2022.

Tiket ke ‘2024 CNBLUE Live “CNBLUENTITY” in Kuala Lumpur’ yang menampilkan pelbagai faedah kepada peminat akan mula dijual pada jam 12 tengah hari, 29 Februari ini.

Seating Layout

Tiket-tiket tersebut boleh didapati menerusi empat kategori zon iaitu BOICE (RM798), THEN (RM698), NOW (RM598) dan FOREVER (RM398).

  • Zon BOICE – RM798
    (Faedah Untuk Peminat: Hanya 900 peminat berpeluang menonton band buat soundcheck, 900
    peminat menyertai Sesi Selamat Tinggal, 200 peminat mendapat poster yang ditandatangani,
    Lanyard berlamina terhad semasa prajualan.)
  • Zon THEN – RM698
    (Faedah Untuk Peminat: Hanya 100 peminat berpeluang menonton band buat soundcheck, 100
    peminat menyertai Sesi Selamat Tinggal, 60 peminat mendapat poster yang ditandatangani,
    Lanyard berlamina terhad semasa prajualan.)
  • Zon NOW – RM598
    (Faedah Untuk Peminat: Poster ditandatangani untuk 40 peminat, Lanyard berlamina terhad
    semasa prajualan.)
  • Zon FOREVER – RM398
    (Faedah Untuk Peminat: Lanyard berlamina terhad semasa prajualan.)

List of Fans Benefits

Sebelum jualan umum, prajualan dalam talian untuk konsert itu akan disediakan dan peminat boleh membuat prapendaftaran di laman sesawang https://bit.ly/3UzKfCZ dengan kapasiti terhad, bermula 23 Februari ini selama tiga hari sahaja.

Pendaftar yang berjaya akan dapat mengakses prajualan tiket pada 28 Februari jam 12 tengah hari dan menerima lanyard berlamina terhad dengan pembelian tiket mereka.

Stesen radio ERA, HITZ dan GOXUAN ialah rakan media rasmi untuk konsert ini.