Pempengaruh dan pelakon Maryam Younarae bersyukur kerana ibunya menunjukkan minat untuk mempelajari dan mendalami agama Islam.

Kongsi Maryam, ibunya turut mempelajari cara untuk menunaikan solat dan memakai hijab ketika berkunjung ke Malaysia selama dua minggu baru-baru ini.

“Pada hari terakhir ibu berada di sini, saya mengajak ibu untuk mengikut saya ke masjid. Saja mahu ibu merasai pengalaman dan perasaan menjejakkan kaki ke masjid.

“Bukanlah hendak memaksa ibu memeluk agama Islam, cuma memberikan pengalaman yang baru kepadanya. Malah, saya juga tak sangka ibu setuju untuk mengikut saya ke masjid pada waktu Subuh,” katanya menerusi Harian Metro.

Tambah Maryam lagi, ibunya turut membawa pulang sepasang telekung ke Korea bagi mempelajari cara untuk bersolat.

Sejak awal tahun ini, Maryam dilihat semakin selesa mengenakan hijab dan orang ramai juga turut mendoakan agar dia terus istiqomah dalam menutup aurat.

Dalam perkembangan lain, Maryam tampil di layar perak buat kali pertama menerusi filem komedi arahan pelakon Datuk Fizz Fairuz, “Mat Tudung Begins”.

Selain Maryam, filem itu turut dibintangi Isyariana, Achey, Izzue Islam, Fazlina Ahmad Daud dan personaliti TikTok dari Indonesia, Mimi Peri.