Pelakon Noorkhiriah terpanggil untuk meluahkan pendapatnya apabila melihat segelintir selebriti wanita membuat keputusan untuk tidak lagi bertudung.

Noorkhiriah akui sedih dan terusik hati melihat perkara sebegitu berlaku, apatah lagi pada zaman media sosial di mana ramai yang berlumba-lumba untuk kelihatan lebih cantik.

“Bukan tugas saya untuk menilai. Saya pun jahil lagi, cuma di zaman media sosial ini semua berlumba untuk jadi cantik. Sebolehnya hati kena kental.

“Kalau tak, kita tak akan bersyukur dengan apa yang ada. Sedih juga sebenarnya bila ramai yang buka tudung tetapi itu adalah pilihan masing-masing,” katanya.

Screenshot 2023 08 01 at 16 47 12 724A88E8CCBA7A35DF3851891A25879D video dashinit.mp4

Tambah pelakon filem “Susuk” itu lagi, dia juga pernah merasakan perasaan anak-anak muda, namun pesannya adalah sentiasa berpegang teguh pada petunjuk dan hidayah daripada Tuhan.

“Bila Allah dah bagi petunjuk dan hidayah, genggam dan pegang kemas-kemas sebab tak semua dapat peluang sebegitu.

“Jangan sampai Allah murka, buruk padahnya. Ini berdasarkan pengalaman saya yang berdosa ini. Bukan sahaja aurat, tetapi banyak lagi perkara dalam hidup yang perlu dijaga. Jangan sampai Allah tarik nikmat,” katanya.

Sehubungan dengan itu, Noorkhiriah turut berpesan pada orang ramai untuk sentiasa menjaga diri dan saling menasihati antara satu sama lain.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata wargamaya bersetuju dengan pendapat Noorkhiriah serta berterima kasih kepada pelakon itu kerana memberi teguran terbuka.