Pempengaruh Ubai reda dengan ketentuan Ilahi apabila kehilangan ibunya tercinta, Rohani Jamal yang disahkan meninggal dunia di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), jam 6.45 petang semalam.

Ubai atau nama sebenarnya, Muhammad Ubaidillah Mohd. Zulkefli berkongsi sendiri khabar duka itu menerusi satu hantaran di laman Instagram miliknya.

Lebih membuatnya terkesan, ibunya pergi selang beberapa hari sebelum majlis pernikahannya bersama penyanyi Shila Amzah.

“Besar ujian dan dugaan ini. Persiapan nikah dan sanding semua dah siap. Tetapi Allah maha mengetahui, semua yang jadi pasti ada hikmah.

“Ubai ingat pesan mak, apa-apa yang berlaku, majlis mesti diteruskan dan jangan tangguh. Saudara mara, kawan-kawan mak, kawan-kawan Ubai, jururawat dan doktor di hospital semua tahu.

“Mak pesan pada semua orang tentang majlis kami. Untuk nikah dan sanding, mak nak semua orang pakai baju putih. Mak memang nak juga baju putih.

“Baju mak pun Ubai dengan Sha dah beli, alhamdulillah mak pakai cantik sangat tempoh hari. Ubai janji dengan mak, Ubai akan jaga Sha, adik beradik dan ahli keluarga yang lain. Mak berehatlah,” tulisnya.

Dalam perkongsian sama, Ubai turut berterima kasih kepada semua yang menjaga serta memberi layanan baik kepada ibunya hingga nafas yang terakhir.

363841146 18380110396062403 2230918429254823228 n

Sementara itu, Shila turut meluahkan perasaan sayu atas pemergian bakal ibu mentuanya kerana menghidap kanser ovari tahap tiga sejak enam bulan lalu yang turut mengakibatkannya tidak dapat berjalan.

Terdahulu, Ubai berkongsi khabar duka apabila adik lelakinya, Muhammad Azrullah Mohd Zulkefli, meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya pada Mei lalu.