Pelakon dan penyanyi Daiyan Trisha berdepan pengalaman paling mencabar ketika memfilemkan babak terperangkap dalam lumpur menerusi filem seram terbaharu arahan Jason Chong, “Sumpahan Jerunei”.

Menurut Daiyan, apa yang membuatnya berasa gementar adalah perlu memfilemkan babak itu sekali sahaja bagi tidak mengganggu proses penggambaran.

“Saya tak sempat berpaut pada dahan jadi saya terpaksa melakukannya berkali-kali. Ketika itu saya rasa sangat tertekan sebab saya tak suka kecewakan orang lain. Sedih sangat.

“Sudah tentu saya perlu lakukan ‘take’ kedua. Saya dapat rasakan kerisauan saya meningkat, dan sedikit demi sedikit berasa panik. Masa ini Tuhan sahaja yang tahu betapa gementarnya saya.

“Telinga dah tersumbat dengan tanah dan sabut kelapa. Jantung pula berdebar dan tak boleh bernafas, tetapi kena teruskan juga hingga saya berjaya lakukannya,” katanya.

Selepas menjayakan babak itu, Daiyan tidak dapat menahan kerisauan dan panik yang menyerang memandangkan itu kali pertama dia berdepan pengalaman sedemikian serta perlu menenangkan diri sendiri.

Tambah pelantun lagu “Penat” itu lagi, dia telah digegaskan ke klinik bagi mendapatkan rawatan untuk mengelakkan jangkitan di dalam telinga.

“Telinga saya mula berasa sakit dan saya digegaskan ke klinik untuk mendapatkan rawatan. Bila buat imbasan, terdapat luka pada gegendang telinga saya.

“Selepas beberapa kali menerima rawatan, Alhamdulillah kesakitan di telinga saya mula hilang dan beransur pulih,” katanya.

Selain kesakitan di telinga, Daiyan juga mempunyai banyak luka dan kesan lebam pada badan kerana melakukan sendiri aksi lagak ngeri dalam filem tersebut.

Dalam pada itu, Daiyan menzahirkan penghargaan kepada seluruh kumpulan produksi yang sentiasa ada bersamanya sehingga penggambaran filem itu berakhir.

“Sumpahan Jerunei” yang turut dibintangi Bront Palarae, Uqasha Senrose, Syafie Naswip, Amerul Affendi, Tony Eusoff dan Ruminah Sidek kini ditayangkan di pawagam bermula 27 Julai ini.