Hampir dua dekad bergelar anak seni, pelakon Sweet Qismina akhirnya berpeluang untuk meluaskan cabang kerjayanya sebagai penyanyi apabila tampil dengan single pertama, “Namo”.

Sweet atau nama sebenarnya Farhanna Qismina Supandi mendedahkan impiannya untuk menceburi bidang muzik sudah tersemat sejak empat tahun lalu.

Bagaimanapun, Sweet lebih terikat dengan jadual lakonan yang padat serta memberi tumpuan pada pengajiannya pada peringkat ijazah sarjana muda Komunikasi Massa (Perhubungan Awam).

“Perancangan mengeluarkan single ini bermula pada November tahun lepas sehingga proses rakamannya pada Julai tahun ini.

“Segala-galanya adalah baharu buat saya, sewaktu proses rakaman dijalankan, setiap detik meninggalkan kenangan manis yang tak akan saya lupakan sampai bila-bila,” katanya menerusi Gempak.

Biarpun dihimpit perasaan gementar ambah pelakon filem “Pusaka” itu bersyukur kerana segala urusannya sepanjang proses rakaman berjalan dengan lancar.

Dalam pada itu, Sweet turut melancarkan video muzik “Namo” pada 22 Julai lalu yang boleh ditonton menerusi saluran YouTube Warner Music Malaysia.

Sehingga kini, video muzik “Namo” telah mencapai lebih 55 ribu tontonan dan menerima maklum balas positif daripada para peminat.