Pertama kali menggalas tanggungjawab sebagai juri program Muzikal Lawak Superstar 3, pelakon Siti Saleha akui ia bukan suatu perkara yang mudah.

Bagaimanapun, pemilik nama lengkap Siti Saleha Mohd Baharum itu menyahut cabaran untuk keluar dari zon selesa untuk memberi penilaian sekali gus membantu para peserta program tersebut.

“Bukan mudah untuk membuat orang ketawa. Tidak mudah juga untuk menjadi juri kepada mereka yang cuba menghiburkan dengan lawak jenaka.

“Satu cabaran buat saya untuk meletakkan diri di luar zon selesa dan membantu pelawak-pelawak yang ada ini dengan kata-kta saya yang diharapkan dapat membina kreativiti mereka,” katanya.

Justeru, pelakon yang terkenal dengan drama “7 Hari Mencintaiku” itu nekad untuk menampilkan sisi yang terbaik dari sudut penjurian di samping barisan juri lain.

“Berakhirnya minggu pertama. Saya akan cuba memberi yang terbaik dari sudut penjurian kepada semua yang terlibat,” katanya.

Muzikal Lawak Superstar 3 mengekalkan penyanyi legenda tanah air, Dato’ Awie sebagai ketua juri dan hos Singapura, Najip Ali sebagai juri tetap.

Menampilkan 12 buah kumpulan pelawak dengan gabungan ‘otai’ bersama generasi muda, Muzikal Lawak Superstar 3 akan berlangsung selama 10 minggu dan bersiaran secara langsung dari Dewan Sri Putra Bukit Jalil, menerusi saluran Astro Warna.