Penyanyi dan pengacara Sissy Iman mencipta sejarah tersendiri apabila menjadi penyanyi wanita Malaysia pertama yang berpeluang merakamkan album sulungnya di The Abbey Road Studios, London.

Khabar gembira itu dikongsi menerusi Instagram Sissy selepas empat hari dia berada di London.

“Selepas sembilan dalam industri muzik, ia adalah perkara ‘gila’ apabila saya diberi peluang menghasilkan album pertama di studio bersejarah, The Abbey Road Studios London yang sebelum ini hanya rakaman album hebat penyanyi antarabangsa.

Biarpun merasakan dirinya tidak layak untuk menggapai peluang itu, namun Sissy bersyukur kerana segala urusannya sepanjang rakaman dipermudahkan.

“Saya rasa kecil, Tuhan sahaja tahu ketika detik pertama menjejak kaki ke studio ini untuk memulakan rakaman.

“Saya tidak cukup bagus untuk layak mengalami semua pengalaman ini, tetapi Alhamdulillah, semuanya dipermudahkan,” katanya.

Tambah pengacara Muzik Muzik 36 itu lagi, sesi rakaman telah dilakukan bersama penerbit muzik tempatan, AG Coco bersama isterinya, Zuliana.

“Bermula cakap-cakap kosong, tetapi Allah susun dengan cantik. Macam tak percaya, namun, jujurnya bekerja dalam persekitaran berbeza, tetapi ditemani AG dan isterinya, Zuliana adalah satu rahmat.

“Zuliana amat mengagumkan melakukan suara latar, saya amat menyayanginya,” katanya.

Sehubungan dengan itu, Sissy teruja untuk memperdengarkan album yang mengandungi enam buah lagu ciptaannya bersama pemuzik berbakat di Malaysia dan London kepada para peminat.