Pelakon Aedy Ashraf melebarkan lagi cabang kerjayanya apabila dipilih untuk menggalas watak seorang bapa tunggal menerusi drama adaptasi novel karya Wan Nur Najihah, “Bila Hati Memilih Dia”.

Biarpun pada awalnya mengakui tiada keyakinan untuk membawa watak bernama Nazril itu, namun Aedy, atau nama sebenarnya Mohamad Addy Ashraf Rosmadi, bersyukur kerana dapat melakukannya dengan baik.

Malah Aedy turut menyifatkan perkara itu sebagai satu bentuk cabaran sepanjang berkecimpung dalam dunia lakonan.

Bila Hati Memilih Dia TV3
Aedy selesa berlakon dengan pelakon cilik Maryam Annisa

“Sebenarnya pada peringkat awal saya tidak yakin untuk membawa watak ini tetapi selepas diyakinkan oleh penerbit, saya terima sebagai satu bentuk cabaran.

“Risau juga watak bapa meletak terus selepas ini. Namun, syukur semuanya berjalan lancar dan pelakon cilik iaitu Maryam Annisa yang menjadi anak saya juga memberi kerjasama baik,” katanya menerusi Kosmo!

Diarahkan oleh Bahri Uma, drama 15 episod itu turut dibintangi Eyka Farhana, Zila Bakarin, Shahz Jaszle, Azri Sabri, Shima Anuar dan ramai lagi.

“Bila Hati Memilih Dia” kini bersiaran di slot Samarinda TV3 setiap hari Isnin hingga Jumaat, jam 10 malam serta disiarkan melalui perkhidmatan penstriman iQiyi.