Pelakon Azhan Rani menyeru orang ramai yang sihat tubuh badan untuk sama-sama menderma darah bersempena program derma darah di Pusat Darah Negara (PDN), Kuala Lumpur pada Sabtu ini.

Biarpun dirinya belum berpeluang untuk kembali menderma darah susulan pembedahan dua bulan lalu, namun Azhan memaklumkan dirinya akan berada di pusat derma darah tersebut.

“Saya sendiri tak boleh derma darah lagi sebab belum cukup enam bulan dari tarikh pembedahan. Saya cuma ada di sana nanti mengharapkan ada yang sudi menyahut usaha membantu orang lain yang memerlukan bantuan darah.

“Bila saya minta orang bantu kongsi butiran tak pernah ada sambutan. Jadi saya pun kena bersedia, mungkin kempen ini saya tak boleh harapkan ramai akan turun, tapi saya tak akan berhenti.

“Marilah sama-sama kita zahirkan keprihatinan kita dengan berkongsi sedikit nikmat kesihatan yang dipinjamkan ini buat membantu orang lain,” katanya.

Program ini merupakan kerjasama antara pelakon drama “Nur” itu dengan pasukan Summit Attack Resources (SAR) bagi memupuk semangat kemasyarakatan.

Terdahulu, pasukan SAR turut mengadakan misi menghulur bantuan keperluan kepada keluarga berpendapatan rendah serta yang terjejas pendapatan akibat COVID-19.