Penyanyi tersohor tanah air Anuar Zain akui rasa terpanggil untuk turun padang bagi menyertai misi kemanusiaan di Lubnan bersama pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Syria Care pada 10 April ini.

Majlis Misi Kemanusiaan Syria Care 13.0 yang digerakkan dengan kerjasama syarikat pengurusannya, Anuar Zain Network telah berlangsung di pejabat Syria Care di Shah Alam, Selangor.

Menurut Anuar atau nama sebenarnya Shahrul Anuar Zain, kesengsaraan yang dialami oleh penduduk di sana membuka hatinya untuk meringankan beban mereka semampu mungkin.

“Apabila kita sudah puas bekerja untuk diri dan keluarga tapi kadang-kadang kita sendiri rasa terpanggil, adakah sudah cukup kita membantu dan memberi kesenangan kepada orang lain.

“Saya dan Syria Care sama-sama terbuka hati untuk melakukan perkara ini dan misi kami adalah untuk membantu saudara mara kita yang memerlukan kerana hidup mereka sangat susah,” katanya.

Anuar akan berada di sana selama lapan hari bagi membantu Syria Care mengagihkan bantuan makanan kepada pelarian sepanjang bulan Ramadan.

Sehubungan dengan itu, Anuar dan Syria Care berharap orang ramai dapat memberi sumbangan seikhlas hati bagi mencapai sasaran RM250,000 untuk membantu 1,000 keluarga di negara tersebut.

Orang ramai yang ingin menyumbang khususnya menaja set iftar serendah RM15 atau pek makanan kering bernilai RM150 boleh berbuat demikian melalui pautan donate.syriacare.org.my.