Dua syarikat penerbitan filem blockbuster Astro Shaw dan Skop Productions kembali menjalin kerjasama bagi menerbitkan drama bersiri premium, “KUASA”.

Penerbit Syamin Yusof mengakui teruja menantikan tayangan melihat hasil idea asal pertamanya yang akan dipersembahkan dalam bentuk drama.

“KUASA adalah idea asal pertama saya yang akan dipersembahkan kelak, dan ia tercetus apabila melihat tiada lagi naratif sebegini ditonjolkan, dan saya yakin ia sesuatu yang menarik untuk dikongsikan bersama penonton.

“Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada Astro Shaw kerana meletakkan kepercayaan pada saya dalam merealisasikan idea ini ke dalam bentuk drama siri premium,” katanya.

ASTRO 3087 1
Barisan pelakon dan penerbit di majlis sidang media “KUASA”

Sementara itu, Naib Presiden, Perniagaan Melayu Nusantara & Ketua Astro Shaw, Raja Jastina Raja Arshad
berharap “KUASA” dapat mencipta kejayaan tersendiri, sekali gus menjadi sebahagian perubahan dalam industri hiburan tanah air.

“Pihak kami berasa sangat gembira apabila dapat berpeluang sekali lagi bekerjasama dengan rakan penerbit Skop Productions. Bezanya kali ini dalam penerbitan drama siri premium.

“Melihat sambutan drama premium Astro Originals terdahulu menerusi “Kampong Pisang Bersiri-Siri”,
“Projek: Anchor SPM”, “I-Tanggang” dan “Dukun Diva”, kami percaya jalan cerita yang segar dan kualiti
produksi yang tinggi, mampu memberi kepuasan berbeza kepada penonton,” katanya.

Drama ini menceritakan kisah sebuah keluarga berpengaruh dalam dunia hiburan yang penuh dengan kemasyhuran, kerakusan kuasa dan pengkhianatan.

Diarahkan oleh Kroll Azry, “KUASA” membariskan pelakon berbakat tanah air seperti Nazim Othman, Nadia Brian, Ridzuan Hashim, Ning Baizura, Dazrin Kamarudin, Izzy Reef, Alicia Amin dan Syanie Hisham.

KUASA bakal bersiaran mulai 11 April, setiap hari Isnin, jam 9.00 malam, di Astro Citra dan boleh distrim menerusi aplikasi Astro GO atau On Demand.