Penyanyi dan pelakon, Daiyan Trisha mengesahkan dirinya positif COVID-19 selepas menjadi kontak rapat kepada salah seorang kru produksi di set penggambaran drama “Bicara Budi”.

Khabar itu dikongsi oleh Daiyan menerusi hantaran di laman Instagram miliknya pada Sabtu.

“Saya kontak rapat seseorang di lokasi penggambaran yang turut positif. Pada Khamis, apabila saya dapat tahu dia (kru) positif, saya masih berstatus negatif.

“Saya ada menghadiri beberapa acara semalam dan rasa tidak sedap badan, jadi saya membuat ujian calitan sekali lagi dan malangnya keputusannya adalah positif,” katanya.

Tambah pemilik nama lengkap Daiyan Trisha Mohd Nasaruddin itu lagi, dia mengalami simptom ringan seperti migrain, sakit tekak dan pening kepala, dan kini sedang menjalani kuarantin kendiri di rumah selama 10 hari.

“Saya mohon maaf kepada sesiapa yang menjadi kontak rapat dan tolong buat ujian saringan dengan segera.

“Maaf juga atas segala kesulitan. Doakan saya cepat sembuh dan dapat bekerja semula sebab saya suka bekerja.

“Saya bersyukur atas ujian ini dan yakin semua yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin ini juga memberi peluang untuk saya berehat,” katanya.

Sementara itu, rakan-rakan artis dan para peminat menghujani ruangan komen dengan doa agar Daiyan cepat sembuh dan dapat kembali bekerja seperti sedia kala.