Penyanyi dan pelakon Wani Kayrie bersama pengurusnya disahkan positif COVID-19 selepas menghidap demam panas selama dua hari.

Perkara itu dimaklumkan oleh Wani, atau nama sebenarnya Syazwani Abdullah, menerusi perkongsian di Instagram (IG) Story miliknya Ahad lalu.

“Saya dan pengurus disahkan positif COVID-19. Kami mengalami demam panas sejak dua hari lalu. Setakat ini, saya perlu menjalani kuarantin kendiri di rumah selama 10 hari mengikut nasihat doktor. 

“Antara gejalanya adalah demam panas, sakit kepala, batuk, selsema dan sakit tekak. Alhamdulillah, deria bau dan rasa masih ada. Namun, sakit teramat sakit, tak tipu,” katanyanya.

Menerusi perkongsian sama, Wani menasihatkan agar sesiapa yang mempunyai kontak rapat dengannya untuk segera menjalani ujian calitan sebagai langkah berjaga-jaga.

“Saya mohon maaf atas segala kesulitan. Doakan agar kami cepat sembuh dan dapat bekerja seperti sedia kala,” katanya.

Dalam pada itu, Wani berharap agar orang ramai dapat menitipkan doa buat kesihatannya serta terus menjaga diri dalam situasi semasa yang membimbangkan ini.

Menjengah ke ruangan komen, rakan-rakan artis dan para peminat mendoakan agar Wani segera sembuh seperti sedia kala.

Beralih ke perkembangan lain, Wani bakal melancarkan video muzik bagi single terbarunya, “Jangan Terlepas Pandang” hari ini di saluran YouTube Rocketfuel Network.