Setelah 10 tahun mendirikan rumah tangga, pelakon dan pengacara Yasmin Hani dan suami, Sha’arin Razali akhirnya mencapai kata sepakat untuk membawa haluan masing-masing.

Perkara itu diumumkan oleh Yasmin, atau nama sebenarnya Yasmin Hani Ismail Richardson, menerusi laman Instagram miliknya Jumaat lalu.

Menurut Yasmin, dia dan suami akan membesarkan kedua-dua anak mereka dengan sebaik mungkin biarpun masing-masing bakal menempuh perjalanan hidup yang baharu.

“Kami berdua bersetuju yang kami akan memulakan perjalanan baru secara berasingan dalam keadaan yang baik-baik sahaja.

“Kami juga bersetuju untuk kekal bersepakat dalam membesarkan kedua-dua anak kesayangan kami dalam ruang yang penuh dengan kasih sayang dan toleransi,” katanya.

Biarpun tidak mendedahkan punca sebenar penceraian mereka, namun Yasmin berharap orang ramai dapat menghormati dan memberi sedikit privasi kepada keluarga mereka buat masa ini.

“Kami betul-betul harap semua pihak dapat memberi ruang dan menghormati keputusan kami ini demi kesejahteraan keluarga dan anak-anak kami.

“Kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih untuk doa anda. Biarpun kami memilih jalan berbeza, kami akan sentiasa menjadi keluarga yang saling menyayangi dan ada beberapa hal membuatkan kami lebih dekat berbanding sebelumnya,” katanya.

Sekadar info, Yasmin dan Sha’arin mendirikan rumah tangga pada 2011 dan pasangan itu dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Noah Ismail Wong, 8, dan Eissa Elzander Wong, 5.