Penyanyi Tajul meluahkan rasa teruja apabila lagu “Malam Semakin Dingin” yang diberi nafas baru dengan gandingan Afieq Shazwan menerima sambutan baik daripada orang ramai selepas ia dilancarkan pada 15 September lalu.

Seperti yang dikongsikan di laman Instagram miliknya, lagu yang asalnya dinyanyikan oleh abang Tajul, iaitu Allahyarham Achik daripada kumpulan Spin itu berjaya menduduki tangga kedua ‘trending’ di YouTube.

“Alhamdulillah, dapat nombor dua yang sedang ‘trending’ pun saya dah bersyukur sangat. Nak jadi nombor satu tu memang susahlah, Lisa BLACKPINK pula.

“Saya sendiri tak sangka dapat menyanyikan semula lagu arwah Achik. Terima kasih kepada semua yang memberi sokongan dan saya mohon maaf sekiranya ada kekurangan,” katanya.

Menerusi sesi siaran langsung Instagram (IG Live) yang diadakan ketika pelancaran lagu itu, Tajul tidak dapat menahan sebak apabila teringatkan arwah abangnya ketika lagu tersebut dimainkan.

Sehingga kini, video muzik lagu itu telah mencatat hampir satu juta tontonan berserta 58 ribu tanda suka daripada para pendengar di YouTube.

Menjengah ke ruangan, para pendengar memuji gandingan suara kedua-dua penyanyi itu kerana berjaya menghidupkan kembali lagu era 90-an tersebut dengan gaya tersendiri.

Kepada yang belum menonton video muzik lagu “Malam Semakin Dingin” versi 2021, klik pautan di bawah: