Pengacara, penyanyi dan penyampai radio Hunny Madu berkongsi khabar gembira kepada umum bahawa dia kini hamil lima bulan.

Menerusi satu hantaran di laman Instagram miliknya, Hunny atau nama sebenarnya Hani Farhana Mohd Hatim menceritakan pengalamannya sepanjang melalui fasa kedua dan ketiga.

“Ada berita gembira untuk dikongsikan. Saya kini hamil lima bulan. Bulan kedua dan ketiga adalah fasa paling teruk dalam hidup saya. Saya cuma nampak tandas dan katil sahaja.

“Namun saya melalui trimester pertama dengan baik dan saya juga telah mendapatkan suntikan dos pertama vaksin ketika kandungan saya berusia 14 minggu. Kini saya telah pun lengkap dua dos vaksin,” katanya.

Pada masa yang sama, pelantun lagu “Miss Strong” itu turut menjelaskan dia mempunyai sebab-sebab tersendiri atas mengapa kehamilannya dirahsiakan sejak beberapa bulan lalu.

“Alhamdulillah, bayi saya berada dalam keadaan baik dan saya tak sabar nak lihat suami saya menukar lampin dan membancuh susu bayi tak lama lagi.

“Buat masa ini saya ingin menikmati fasa kehamilan ini. Saya telah memperlahankan rutin senaman dan melakukan aktiviti berjalan kaki jadi tiada video-video senaman baharu daripada saya,” katanya.

Sedikit butiran, Hunny dikurniakan dua anak, iaitu Eva Medina dan Adam Musa, hasil perkahwinannya dengan Khairul Azhar Abd Wahid pada 2010. Namun mereka bercerai pada 2018.

Hunny berkahwin kali kedua dengan cef Itali, Francesco Fedrighi pada 2 Mei 2020.