Penyanyi Ernie Zakri tidak akan kecewa sekiranya lagu “Masing Masing” hasil ciptaan komposer dan pemuzik Indonesia, Ade Govinda, tidak tercalon dalam Anugerah Juara Lagu (AJL) akan datang.

Menurut Ernie, impiannya untuk berdiri di pentas AJL telah pun direalisasikan sebelum ini dan bersyukur kerana lagu itu juga mendapat tempat di hati peminat sejak ia dilancarkan.

“Saya rasa, AJL ini adalah satu acara anugerah di Malaysia yang sangat-sangat berprestij. Saya tidak pernah menafikan ia adalah satu batu loncatan bagi setiap penyanyi.

“Saya juga pernah ada impian untuk berada di AJL dan alhamdulillah saya dah dapat.

“Jika tak ada juga rezeki untuk berada di AJL, tak mengapa sebab selagi orang tahu kewujudan lagu ini dan itu sudah cukup bermakna bagi saya,” katanya menerusi

Tambah Ernie lagi, dia tidak menganggap trofi anugerah sebagai penanda aras kejayaan kerjayanya, sebaliknya ia adalah titipan penghargaan daripada peminatnya sendiri.

Ernie menyifatkan kehidupan dan perjalanannya dalam dunia nyanyian ini bukan satu pertandingan sebaliknya adalah sebuah perjalanan.

Terdahulu, lagu “Masing Masing” berjaya meraih perhatian ramai kerana pendengar dapat mengaitkan diri dan pengalaman mereka menerusi bait-bait lagu tersebut.

Rata-rata wargamaya menyifatkan lagu “Masing Masing” mempunyai makna yang mendalam dan amat menyentuh jiwa.