Bintang K-pop Korea Selatan, Kim Han-bin atau nama pentasnya, B.I bakal kembali ke Malaysia bagi mengadakan konsert solo pertamanya pada 30 Jun ini.

Konsert B.I 2024 Tour “HYPE UP” in Kuala Lumpur anjuran Lo-Fi Entertainment itu akan berlangsung di Mega Star Arena, KL pada jam 6 petang.

Tiket konsert B.I 2024 Tour “HYPE UP” in Kuala Lumpur kini dijual mulai hari ini, 6 Mei, menerusi laman sesawang www.ticketingtix.com.

Berikut adalah kategori tiket dan keistimewaan untuk peminat yang menonton konsert B.I 2024 Tour “HYPE UP” in Kuala Lumpur. Harga tertakluk kepada yuran pemprosesan RM4:

  • HYPE Zon– RM788
    (Faedah Untuk Peminat: Menonton B.I buat soundcheck, 700 peminat bertuah dapat bergambarz dengan B.I secara berkumpulan seramai 20 orang untuk setiap sesi, 700 peminat berpeluang Hi-Touch dengan B.I, 60 peminat bertuah bakal mendapat poster B.I yang bertandatangan, 50 peminat bertuah bakal mendapat album B.I yang bertandatangan, poster rasmi.)
  • UP Zon – RM688
    (Faedah Untuk Peminat: 150 peminat bertuah dapat bergambar dengan B.I secara berkumpulan, setiap sesi 20 orang, 150 peminat berpeluang Hi-Touch dengan B.I, 20 peminat bertuah bakal mendapat poster B.I yang bertandatangan, 50 peminat bertuah bakal mendapat merchandise B.I yang bertandatangan, poster rasmi.)
  • BE Zon – RM538
    (Faedah Untuk Peminat: 20 peminat bertuah bakal mendapat poster B.I yang bertandatangan, poster rasmi.)
  • IDENTITY Zon – RM338
Seating Layout
Fans Benefits

B.I terkenal sebagai bekas ketua kumpulan K-pop iKON sebelum muncul semula sebagai penyanyi solo pada tahun 2021 di bawah label 131, yang turut diasaskannya, dengan album single “Midnight Blue (Love Streaming)”.

Antara pencapaian B.I dalam industri muzik adalah menghasilkan dua album studio (“Waterfall” dan “To Die For”) dan empat EP (“Cosmos”, “Love or Loved Part.1”, “Love or Loved Part.2” dan “Tadaima”), diikuti dengan konsert jelajah dari Asia ke Eropah.

Malah B.I turut menjadi sebahagian daripada barisan pemuzik utama untuk festival muzik Lollapalooza dan Rolling Loud.

유럽투어 15

Selain itu, B.I juga telah bekerjasama dengan pelbagai artis dalam lagunya, termasuk Destiny Rogers dan Tyla Yaweh pada “Got It Like That”; Bipolar Sunshine dan Afgan untuk “Lost at Sea (Illa Illa 2)”; Jessi untuk lagu “Die for Love”, serta Soulja Boy dan DeVita menerusi lagu “BTBT”, yang dinobatkan sebagai salah satu Lagu K-pop Terbaik 2022 oleh majalah Time.

유럽투어 19

Turut dikenali sebagai penulis lagu dan penerbit, B.I adalah ahli Persatuan Hak Cipta Muzik Korea dengan lebih daripada 100 lagu didaftarkan di bawah namanya, yang kreditnya termasuk BLACKPINK dan Psy.

Buat makluman lanjut, B.I telah menjejakkan kaki ke Malaysia pada penghujung tahun lalu bagi memeriahkan konsert tahun baru iaitu The Exchange TRX New Year’s Eve Countdown Party.