Lama mendiamkan diri, pelakon Ruhainies akhirnya tampil membuat permohonan maaf secara terbuka kepada pelakon dan penyanyi Bella Astillah pada awal pagi Jumaat.

Menerusi perkongsian di laman Instagram Story, Ruhainies berharap dapat bersemuka dengan Bella bagi menjernihkan keadaan mengenai isu tangkap khalwat dengan Aliff Aziz yang berlaku Mac lalu.

“Saya pilih untuk berdiam diri bukan nak mengiya atau menidakkan, tetapi dengan niat untuk mengelakkan perbalahan di media sosial dan memanjangkan isu tersebut.

“Dengan rendah diri, saya ingin memohon maaf seikhlas hati kepada Bella Astillah atas semua perkara yang telah berlaku.

“Saya harap kita dapat bertemu dan menjernihkan keadaan supaya kita dapat menutup perkara ini dan meneruskan hidup serta kembali gembira,” katanya.

Tambah Ruhainies lagi, dia turut memohon maaf kepada semua pihak yang terlibat dan terkesan dengan isu tersebut.

Pada masa yang sama, Ruhainies berharap dapat bersua muka dengan wanita Singapura yang mendakwa dirinya kekasih gelap Aliff, Sarah Yasmine, bagi menyelesaikan semua perkara.

“Saya benar-benar berharap Bella dan Sarah dapat memberi peluang untuk saya berjumpa dengan mereka. Sekali lagi, saya mohon maaf atas semua yang berlaku, katanya.

Terdahulu, tular di media sosial perbualan antara Ruhainies dan Aliff menerusi aplikasi Whatsapp yang dibongkarkan oleh Sarah pada malam Rabu.

Lebih mengejutkan, perbualan itu termasuklah Aliff dan Ruhainies berkomplot untuk menjatuhkan Bella dengan pelbagai cara.