Pelakon dan penyanyi Bella Astillah mengakui terkejut membaca perbualan antara pelakon Aliff Aziz dan Ruhainies yang dibongkarkan oleh wanita bernama Sarah Yasmine menerusi laman Instagram pada Rabu.

Menurut Bella atau nama lengkapnya Dayang Ara Nabellah Awang Astillah, dia juga telah bertemu wanita asal Singapura yang mendakwa dirinya kekasih gelap Aliff pada minggu lalu.

“Saya tidak terkejut dengan pendedahan itu kerana saya telah berjumpa dengan Sarah pada minggu lalu. Malah dia adalah salah seorang dari 11 wanita yang ada hubungan dengan Aliff di belakang saya.

“Saya tahu tentang Sarah sejak saya letak alat rakaman dalam kereta Alif. Dia ada beritahu ingin bongkarkan perkara ini tetapi saya tidak sangka ianya dalam masa terdekat.

“Saya sebenarnya sudah pun dalam fasa ‘move on’. Saya sibukkan diri dengan bekerja dan anak-anak,” katanya menerusi temu bual dengan media di Rumah Terbuka Aidilfitri Universal Music Malaysia.

Tambah Bella lagi, dia tidak menyangka Aliff dan Ruhainies telah berkomplot untuk menjatuhkan dirinya dengan pelbagai cara.

“Saya rasa sedih sangat tetapi saya tidak mahu terus menangis lagi. Terkejut juga apabila baca perbualan, dengar rakaman suara kemudian dapat tahu mereka nak menjatuhkan saya.

“Sedih sebab pasangan yang hidup bersama selama 10 tahun berkomplot. Seperti apa yang saya pernah cakap, apa-apa kenyataan yang pihak sana keluarkan adalah perkara lama semata-mata untuk menutup kes khalwat.

“Fitnah yang disebarkan saya rasa terlalu berat. Mereka menggunakan perkara itu untuk jatuhkan saya. Tetapi saya percaya bila mana perkara itu tidak baik, ia tidak akan berkesan,” katanya.

Ujar Bella, segala pendedahan itu akan digunakan sebagai bukti untuk sebutan kes penceraiannya di mahkamah nanti.

Terdahulu, nama Sarah menjadi buah mulut ramai selepas wanita itu mendakwa dirinya telah menjalin hubungan dengan Aliff sejak Januari lalu.

Sarah membuat pendedahan itu selepas kes tangkap khalwat Aliff dan Ruhainies yang berlaku pada Mac lalu di sebuah kondominium mewah di Kuala Lumpur.

Lantaran itu, Bella membuat keputusan untuk memfailkan penceraian pada Aliff di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur pada 13 Mac lalu. Bagaimanapun Aliff enggan menceraikan Bella pada sebutan pertama kes itu.