Penantian peminat selama 10 tahun berakhir dengan seribu satu kenangan selepas menonton persembahan daripada kumpulan CNBLUE di Mega Star Arena, Kuala Lumpur, Sabtu lalu.

Kumpulan rock dari Korea Selatan itu berjaya memukau hampir 5,000 peminat yang digelar BOICE, menerusi konsert jelajah 2024 CNBLUE Live “CNBLUENTITY” In Kuala Lumpur.

CNBLUE yang dianggotai oleh Jung Yong-hwa (vokalis, gitaris, keyboard), Lee Jung-shin (bass) dan Kang Min-hyuk (dram) membuka tirai dengan salah satu lagu terkenal mereka, “I’m A Loner”.

842c1fce 1d06 4d80 9414 dc7a916f4d3a
e328d811 ced5 41cf b801 352f1b30494c
5,000 peminat banjiri Mega Star Arena demi CNBLUE

Ternyata bukan peminat sahaja yang merindui untuk menonton persembahan CNBLUE, malah ketiga-tiga anggota kumpulan itu juga teruja untuk menghiburkan peminat setia mereka.

Malah Yong-hwa berjanji untuk kembali mengadakan konsert di Malaysia pada masa akan datang atas sambutan menggalakkan daripada peminat di sini.

“Akhirnya, kami dapat juga hadir ke Malaysia. Kira-kira 10 tahun kami menanti peluang ini. Kami janji akan datang lagi ke Malaysia dalam tempoh terdekat dan bukan 10 tahun akan datang.

“Saya akan datang lagi kerana saya sayang awak semua, janji. Awak semua mantap,” kata Yong-hwa yang dilihat begitu bertenaga sepanjang persembahan di pentas mega itu.

Bukan hanya menyanyi bersama, peminat turut hadir dengan pakaian berwarna biru mengikut tema kumpulan pujaan mereka. Tidak kurang juga yang hadir memakai pakaian tradisional seperti baju Melayu dan baju kurung memandangkan hari raya Aidilfitri masih diraikan.

Sepanjang konsert berlangsung, CNBLUE telah menampilkan 24 buah lagu terkenal mereka antaranya “Love”, “Intuition”, “Hey! You”, “Imagine”, “Coffee Shop”, “Cinderella”, “Between Us”, “Young Forever” dan “Love Girl”.

Hit Maker Entertaiment dan Lo-Fi Entertainment yang bertindak selaku penganjur utama bertanggungjawab dalam memastikan konsert hampir tiga jam itu berjalan lancar.

745c1727 b3fb 4849 a3d7 72d88b43b6bb 1
Peminat terhibur dengan keletah anggota CNBLUE yang cuba bertutur dalam bahasa Melayu

Dalam kesempatan itu, ketiga-tiga anggota CNBLUE turut mencuit hati ramai apabila mempelajari beberapa patah perkataan bahasa Melayu daripada peminat mereka.

Ketiga-tiga anggota CNBLUE kelihatan bersungguh-sungguh cuba berkomunikasi dalam bahasa Melayu selepas diajar oleh peminat, dengan perkataan seperti ‘mantap gila’, ‘saya sayang awak’, ‘janji’, ‘bagus’, dan beberapa lagi.

Sebelum CNBLUE menamatkan konsert dengan lagu terakhir mereka, kumpulan itu dikejutkan dengan paparan video istimewa yang dihasilkan oleh peminat setia di Malaysia.

cnblue BB
Min-hyuk dan Jung-shin sempat bersiar-siar di sekitar Bukit Bintang, Kuala Lumpur sebelum konsert bermula