Pelakon Lana Nodin disahkan mengalami jangkitan kuman pada usus dan kini menjalani rawatan di sebuah pusat perubatan di Ampang, Kuala Lumpur, sejak Khamis.

Menurut Lana atau nama sebenarnya Mazlina Hassan Nordin, doktor telah mengesahkan perkara itu selepas dia mengalami sakit perut selama empat hari.

“Ramai yang tanya saya sakit apa. Saya minta maaf bukan saya tak mahu jawab panggilan, tetapi dalam tiga hingga empat hari saya berada dalam kesakitan dan baru ini saya ada tenaga untuk bercakap.

“Doktor sahkan saya mengalami jangkitan kuman pada usus. Mungkin salah makan atau keracunan makanan, saya tak tahu. Saya masih berada di hospital,” katanya menerusi perkongsian video di laman Instagram.

Dalam perkongsiannya, Lana turut memohon maaf kerana tidak berkesempatan untuk membalas mesej dan menjawab panggilan semua pihak yang bertanya khabar mengenai kesihatannya.

Lana juga memohon orang ramai untuk mendoakan dirinya agar diberikan kesembuhan dan kembali ke pangkuan keluarga.

“Kalau saya tak sempat nak balas mesej, minta maaf sebab saya masih berehat. Terima kasih atas doa-doa daripada sahabat, rakan-rakan artis dan rakan media serta semua peminat saya.

“Insya-Allah doakan saya cepat sembuh dan dapat pulang bertemu anak-anak saya,” katanya.

Terdahulu, pengurus Lana iaitu Jamal Salleih memaklumkan pada media bahawa Lana menghubunginya dan merayu untuk dibawa ke pusat perubatan kerana kesakitan yang tidak tertanggung.