Penyanyi dan komposer Aina Abdul teruja apabila diberi peluang untuk berkarya bersama penyanyi dan komposer tersohor Indonesia, Melly Goeslaw menerusi lagu terbaharu, “Cinta Tak Pernah Tepat Waktu”.

Aina atau nama lengkapnya, Nurul Aina Abdul Ghani berkata, projek lagu itu menggandingkan dia bersama penyanyi Indonesia, Fabio Asher dan sudah sekian lama diusahakannya.

“Sebenarnya, sudah banyak kali saya berulang alik ke Jakarta. Alhamdulillah, menerusi lagu ciptaan Melly ini, saya berduet dengan Fabio Asher manakala muziknya disusun oleh Andi Rianto.

“Proses rakaman lagu kini selesai, malah, video muzik juga sudah siap dirakam di Jakarta,” katanya menerusi BH Online.

Tambah Aina lagi, lagu itu adalah runut bunyi untuk filem baharu arahan Hanung Bramantyo dan penerbitnya, Azlin Hilda Abdul Latiff, berjudul “Cinta Tak Pernah Tepat Waktu”.

Snapinsta.app 438523514 394486056761940 2712590513627551291 n 1080
Aina Abdul telah menjalani rakaman lagu di Jakarta

Sekian lama sering menyanyikan lagu-lagu saduran nyanyian asal Melly seperti “Mungkin”, “Denting” dan “Cinta”, Aina tidak menyangka dapat berkolaborasi dengan penyanyi tersebut.

“Peluang ini tidak mudah buat saya. Jadi terima kasih buat semua yang terlibat dalam projek lagu “Cinta Tak Pernah Tepat Waktu”.

“Mohon doa dan kasih sayang anda untuk projek ini ya,” ujarnya dalam perkongsian di laman Instagram.

Filem “Cinta Tak Pernah Tepat Waktu” dibintangi oleh Refal Hady, Nadya Arina, Mira Filzah dan Carissa Perusset.

Dalam perkembangan lain, Aina kini sibuk melakukan latihan untuk konsertnya bersama Malaysia Philharmonic Orchestra (MPO) yang bakal berlangsung pada 10 dan 11 Mei depan.