Filem aksi “Sheriff: Narko Integriti” terus melakar sejarah tersendiri dalam industri perfileman negara dengan hasil kutipan sebanyak RM35.3 juta dalam tempoh 11 hari tayangan rasmi di pawagam.

Kejayaan itu sekali gus menjadikan filem terbitan Skop Productions dan Astro Shaw berkenaan sebagai filem nombor satu dengan kutipan tertinggi bagi tahun 2024 di Malaysia.

Malah filem itu turut mendominasi carta kutipan serta mengetepikan filem-filem antarabangsa yang sedang ditayangkan di pawagam pada ketika ini.

Carta Kutipan Tahun 2024

Pengarah, cerita asal dan lakon layar, Syafiq Yusof bersyukur melihat sambutan menggalakkan daripada penonton yang berpusu-pusu memenuhi pawagam bagi memberi sokongan kepada filem tersebut.

“Alhamdullilah, “Sheriff” masih mendapat sambutan menggalakkan di pawagam meskipun telah memasuki hari ke 11.

“Saya ingin ambil peluang ini untuk mengucapkan jutaan terima kasih kepada penonton yang menerima Sheriff, serta pihak media dan pempamer yang banyak memberi sokongan pada “Sheriff” sejak mula lagi sehingga filem ini berjaya menjadi filem nombor satu kutipan tertinggi tahun ini,” katanya.

“Sheriff: Narko Integriti” mengisahkan Nazri, seorang anggota polis dari Jabatan Narkotik yang merasakan masalah sindiket dadah Tony Ifrit semakin berleluasa. Nazri terdesak untuk menyelesaikan kes itu sendiri kerana Tony sering terlepas dari cengkaman undang-undang apabila melalui proses penghakiman.

Dalam masa yang sama, Sheriff, seorang anggota daripada Jabatan Integriti telah dihantar oleh pihak IGP untuk menyelesaikan kes ‘Meth Killer’ dan dia ditugaskan bersama Nazri untuk berada di bawah satu jabatan.

Filem ini menampilkan barisan pelakon hebat tanah air seperti Zul Ariffin, Syafiq Kyle, Datuk Aaron Aziz, Azira Shafinaz, Elizabeth Tan, Sharuddin Tamby, Amir Nafis, Kodi Rasheed, Hazama, Azri Iskandar dan ramai lagi.