Selebriti dan usahawan Neelofa memanjatkan rasa syukur apabila putera sulungnya Muhammad Bilal menunjukkan minat untuk menghafal surah-surah lazim dalam Al-Quran pada usia kecil.

Menurut Neelofa, perkara itu disifatkan sebagai rezeki dan anugerah yang dikurniakan oleh Allah SWT, tambahan pula dia dan suaminya, Haris Ismail tidak pernah memaksa anak mereka.

“Alhamdulillah, sebenarnya memang itu adalah rezeki dan anugerah dari Allah. Bilal memang minat dengan baca bacaan Al-Quran.

“Tiada paksaan dan tak ada suruh. Memang dari kecil sesiapa baca Al-Quran dia akan pergi dengar dan duduk dekat-dekat. Itu adalah satu rezeki yang Allah beri pada dia,” katanya menerusi Astro Awani.

Tambah Neelofa lagi, dia dan Haris turut terkejut melihat Bilal mampu mengingati dan membaca beberapa ayat pertama surah Yasin, selain menghafal surah-surah pendek dalam Juzuk 30.

Dalam perkembangan lain, Neelofa juga sedang mempromosikan peranti audio Al-Quran dan zikir yang dilancarkan bersama Haris iaitu The Kaabah.

Peranti bersaiz kecil itu menampilkan 22 surah yang dibacakan oleh Haris, serta terjemahannya yang dibaca oleh Neelofa sendiri.