Pelakon dan penyanyi Diana Danielle terpanggil untuk menyuarakan pendapatnya mengenai pemberian duit raya ketika musim perayaan Aidilfitri.

Perkara itu susulan terdapat segelintir individu di media sosial yang tidak berpuas hati dan mempertikaikan jumlah duit raya yang diterima.

Menurut Diana, pemberian duit raya bukanlah suatu kewajipan, sebaliknya merupakan satu bentuk sedekah mengikut kemampuan dan keikhlasan.

“Sekarang ini orang tak faham ke yang duit raya itu bukan wajib, tetapi satu bentuk sedekah mengikut keikhlasan dan kemampuan seseorang.

“Seringgit atau seratus ringgit ke, ‘enjoy’ sahajalah perkara baik di musim perayaan ini,” katanya menerusi ciapan di laman Twitter.

Pada masa yang sama, isteri kepada Farid Kamil itu turut menyelar tindakan segelintir individu yang merasakan diri mereka layak menerima duit raya dalam jumlah yang besar.

“Nak rasa diri itu berhak sangat dah kenapa? Sampai kata kalau banyak ini baik tak payah bagi. Apa ingat nafkah ke? Tenanglah.

“Saya pun dapat RM10 daripada pakcik saya, wah rasa berbunganya. Lama tak dapat duit raya. ‘Enjoy’ faham ‘enjoy’? Ini kerja tak puas hati sahaja memanjang,” tegasnya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata wargamaya bersetuju dengan kenyataan Diana dan berpendapat bahawa sifat meminta-minta sebegitu perlu dihentikan.