Lagu raya kumpulan De Fam “Alamak Raya Lagi!” terus mencipta fenomena apabila berjaya menarik perhatian negara-negara luar termasuk di Jepun.

Baru-baru ini tular di laman sosial paparan video tiga ahli kumpulan penari wanita Jepun, Avantgardey, iaitu Nona, Oya dan Macchan menari berlatarkan lagu nyanyian De Fam tersebut.

Menjengah ke ruangan komen, ahli kumpulan De Fam iaitu Azira Shafinaz, Cik Manggis dan Sophia Liana memuji dan berterima kasih kerana menampilkan lagu itu dalam kandungan video mereka.

Rata-rata wargamaya turut teruja dan meluahkan rasa bangga melihat lagu raya tempatan mendunia.

Sebelum ini, “Alamak Raya Lagi!” berjaya mencuri tumpuan ramai dari negara-negara jiran seperti Indonesia dan Thailand, serta menembusi carta 50 lagu popular Spotify di Indonesia.

Sophia yang juga antara penulis lirik lagu itu terharu melihat ia menerima sambutan menggalakkan daripada para pendengar serta tular di laman TikTok selepas dilancarkan pada 8 Mac lalu.

“Kami terharu apabila melihat lagu ini tular dalam TikTok dan menjadi aliran dalam kalangan pengguna di Malaysia, Indonesia dan Thailand. Ini suatu pencapaian yang cukup membanggakan De Fam.

“Selain itu, kami seronok melihat kreativiti peminat dalam mempersembahkan cabaran lagu Alamak Raya Lagi! dalam media sosial,” katanya menerusi BH Online.

“Alamak Raya Lagi!” kini telah mencecah lebih 15 juta tontonan di saluran YouTube rasmi Faithful Music, dengan lebih 94 ribu tanda suka.