Pelawak dan usahawan Shuib sebak apabila hasrat untuk bertemu arwah isterinya, Siti Sarah Raissuddin, di dalam mimpi akhirnya menjadi kenyataan pada bulan Ramadan ini.

Shuib menerusi perkongsian di Instagram Story berkata, dia sering mendapat mimpi bahawa dia sedang cuba menghubungi Sarah, namun panggilannya tidak berjawab.

Menurut Shuib, atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, dia kemudiannya menceritakan mimpi itu kepada isterinya, Watie, ketika bangun untuk bersahur.

Namun dia sama sekali tidak menyangka mimpi itu akan kembali bersambung selepas dia terlena buat seketika pada waktu pagi.

Shuib turut memberi gambaran bahawa arwah Sarah sedang tersenyum melihatnya dengan persalinan serba putih seperti di dalam sebuah rakaman video arwah menyanyikan lagu “Tanpa Kekasihku” yang dimuat naik di YouTube.

Screenshot 2024 03 19 125626

“Dalam mimpi itu saya pegang iPad di dalam kereta bersama kawan-kawan sambil memikirkan kenapa Sarah tak hubungi saya semula. Tiba-tiba keluar nama dia di iPad itu.

“Pada masa yang sama, keluar satu gambaran yang dia sedang senyum pada saya. Saya nak angkat panggilan, tapi tak boleh sebab mimpi itu terhenti setakat di situ sahaja.

“Dia cuma senyum tengok saya, tak bercakap, dengan pakaian serba putih seperti dalam video ini. Saya dah banyak kali mimpi tapi dia tak pernah angkat panggilan saya,” katanya.

Dalam perkongsiannya, Shuib turut memohon orang ramai untuk sedekahkan Al-Fatihah buat arwah serta orang-orang tersayang yang telah pergi dijemput Ilahi.