Penyanyi tersohor Dato’ Sheila Majid menegaskan bahawa artikel yang bertajuk ‘Bank of Malaysia menyaman Sheila Majid atas kenyataannya dalam rancangan TV secara langsung’ adalah berita palsu.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, penyanyi yang terkenal dengan gelaran Ratu Jazz itu turut menafikan dirinya adalah seorang jutawan seperti yang ditulis dalam artikel tersebut.

“Ini adalah palsu. Saya mempunyai ramai rakan dan keluarga yang prihatin dan bertanya kepada saya mengenai artikel ini. Oleh itu, saya terpaksa memberitahu semua bahawa ini adalah palsu.

“Pertama sekali, tiada ‘Bank of Malaysia’ di Malaysia dan saya bukanlah seorang jutawan seperti yang ditulis dalam artikel ini, (walaupun saya mengharapkannya).

“Kalau saya boleh buat duit berjuta-juta melalui ‘tip’ itu, buat apa saya masih teruskan menyanyi?

“Saya tak pernah terlibat dalam sebarang kegiatan pelaburan seperti yang didakwa. Ini hanyalah umpan untuk orang klik dan sertai skim palsu itu. Tolong berhati-hati,” katanya.

433997692 787407809412537 7825464523200418987 n
Sheila Majid tegaskan artikel yang ditulis ini adalah palsu

Tambah pelantun lagu “Sinaran” itu lagi, dia bersyukur kerana dirinya baik-baik sahaja dan berharap segala spekulasi mengenai berita palsu itu dapat dihentikan.

“Saya harap kenyataan ini dapat menamatkan segala spekulasi. Terima kasih atas keprihatinan anda. Selamat menjalani ibadah puasa,” katanya.