Pelakon Ruhainies akhirnya tampil bersuara mengenai serbuan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) terhadapnya dan penyanyi Aliff Aziz di sebuah kondominium mewah di ibu negara pada Sabtu lalu.

Ruhainies atau nama sebenarnya Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas berkata, meminta segelintir pihak untuk berhati-hati dalam penulisan memandangkan kebanyakan kenyataan adalah tidak sahih.

“Ingin saya perbetulkan di sini, hati-hati dengan penulisan tajuk atau isi di dalam kandungan supaya tidak menimbulkan spekulasi lebih buruk, lebih mengelirukan dan mengeruhkan lagi keadaan.

“Itu sama sekali ‘bukan tangkap basah’,” tegasnya menerusi satu perkongsian di laman Instagram Story yang disertakan dengan tangkap layar sebuah laporan media mengenai isu tersebut.

Tambah pelakon itu lagi, sehingga kini dia masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi dan meminta orang ramai untuk tidak menimbulkan sebarang spekulasi.

“Saya masih belum berikan apa-apa kenyataan. Segala yang dikeluarkan di media bukanlah kenyataan daripada saya dan ianya tidak tepat,” katanya.

Terdahulu, Ruhainies dan Aliff Aziz dilaporkan telah dicekup berkhalwat pada awal pagi Sabtu, sebelum dibawa ke pejabat JAWI untuk tindakan lanjut.

Kedua-dua selebriti itu bagaimanapun dibebaskan dengan jaminan, sementara menanti pendakwaan di mahkamah syariah yang bakal diadakan dalam tempoh terdekat.

Turut berada di lokasi kejadian ialah isteri kepada Aliff yang juga pelakon Bella Astillah, ditemani adiknya Didi Astillah dan penyanyi Adira Suhaimi.