Pelakon Nazim Othman menyuarakan hasrat agar dapat berlakon dalam filem tempatan sebelum meneruskan perancangannya untuk bersara dari industri seni tanah air.

Nazim atau nama sebenarnya Nushrul Alif Othman mendedahkan, dia pernah menerima tawaran daripada beberapa orang pengarah, namun tidak dapat merealisasikannya kerana jadual kerja yang padat.

“Sepanjang 15 tahun bergelar anak seni, saya belum pernah berlakon filem. Pernah ada tawaran daripada beberapa pengarah, tetapi belum sampai rezeki saya kerana jadual kerja bercanggah dan kekangan masa.

“Semoga impian itu dapat tercapai sebelum saya bersara,” katanya menerusi satu temu bual di majlis sidang media sempena pelancaran drama-drama TV3 bertemakan ‘Rara Macam Dulu-Dulu’.

Dalam pada itu, Nazim mengakui lebih selesa untuk tidak berkongsikan dengan lebih terperinci mengenai persaraannya, serta menjelaskan perancangannya tiada kaitan dengan industri seni tempatan.

“Terlalu peribadi untuk saya kongsikan. Bukannya berkait dengan industri seni tempatan, tetapi ia lebih kepada peribadi. Hanya orang terdekat saya yang tahu perancangan saya.

“Saya ada ‘exit plan’. Sebelum ini saya cepat sangat kongsi perancangan masa hadapan dan semua perkara yang saya kongsi itu tak menjadi.

“Jadi saya belajar untuk simpan dahulu perkara apa yang saya rasa saya nak buat sehingga ia menjadi,” katanya.

Beralih ke perkembangan lain, Nazim bakal tampil menerusi drama “Wanita Syurga” yang akan bersiaran di slot Akasia TV3 mulai 15 Mac ini.

Selain Nazim, drama itu turut dibintangi barisan pelakon lain seperti Redza Rosli, Siti Khadijah Halim, Riena Diana, Marisa Yasmin dan Shah Iskandar.