Pelakon Aprena Manrose tampil memberi teguran kepada wargamaya untuk sama-sama menjaga pandangan dan lisan di media sosial pada bulan Ramadan yang mulia ini.

Menurut Aprena, atau nama lengkapnya Wan Syahera Putri Aprena Wan Syahman, sebaiknya orang ramai memberi tumpuan terhadap amalan masing-masing agar ibadah puasa tidak sia-sia.

“Saya nak tegur sikit boleh? Bila saya terbaca komen dari hantaran tentang isu sesama, kadang-kadang seram betul dengan ayat ayat wargamaya macam mereka yang paling tahu semua benda.

“Ya Allah, inikan bulan Ramadan, bulan mulia. Lebih baik fikirkan amalan masing-masing dari sibuk jaga tepi kain orang. Cubalah jaga pandangan jaga lisan. Nanti puasa jadi sia-sia sahaja,” katanya.

Tambah Aprena lagi, dia berharap orang ramai dapat melakukan perkara-perkara yang lebih berfaedah seperti membaca kitab suci Al-Quran agar dapat mencari ketenangan.

“Tambahlah amalan dengan membaca Al-Quran. Kan ada faedahnya. Hati pun tenang. Sebenarnya cakap untuk peringatan diri sendiri juga. Semoga Ramadan kali ini lebih bermakna untuk kita semua,” katanya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-raya wargamaya bersetuju dengan nasihat yang diberikan oleh pelakon tersebut.