Pelakon Bella Astillah memfailkan perceraian daripada suami, Aliff Aziz, di Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, pada Rabu.

Bella, atau nama sebenarnya Dayang Nabellah Awang Astillah, hadir ke mahkamah ditemani ibunya Zarinah Astillah dan adiknya, Didi Astillah.

Bagaimanapun, Aliff tidak hadir ke sebutan pertama bagi kes tuntutan cerai itu kerana terikat dengan jadual penggambaran drama bersiri terbaharunya.

Menurut Bella, setelah peluang demi peluang yang diberikan dahulu, kali ini dirinya nekad untuk berpisah secara baik dan menganggap ia jalan terbaik buat dia dan suami.

“Saya cuma berharap benda ini berlalu dengan cepat dan dapat menjalani hidup masing-masing. Semoga apa yang terjadi dapat perbaiki diri. Aliff tetap ayah kepada anak-anak saya.

“Saya cakap mahu bercerai secara baik. Apa yang terjadi pastinya ada hikmah. Cinta semestinya harus memiliki, jadi saya sentiasa mendoakan yang baik untuk masing-masing,” katanya menerusi BH Online.

Tambah Bella lagi, dia terpaksa merahsiakan segala apa yang berlaku daripada anak-anaknya kerana masih belum tiba waktunya.

Terdahulu, Harian Metro melaporkan Aliff dan pelakon Ruhainies telah dicekup berkhalwat di sebuah kondominium mewah pada awal pagi Sabtu lalu.

Difahamkan, tangkapan dibuat oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) berdasarkan maklumat orang awam.

Susulan itu, Bella membuat keputusan untuk menarik diri dari drama bersiri “Terjerat” yang dibintanginya bersama Aliff dan Ruhainies.

Bella dan Aliff pernah bercerai pada Mei 2019, namun pasangan itu merujuk semula pada tahun yang sama ketika Bella masih dalam tempoh edah.