Pelancaran zon ‘wall climbing’ bertemakan adiwira Keluang Man di KidZania Kuala Lumpur menandakan permulaan kerjasama dinamik antara Wonda Coffee dan Astro Shaw.

Kedua-dua jenama ini komited untuk membawa pengalaman yang lebih inovatif dan menarik kepada rakyat Malaysia, memberi inspirasi kepada mereka untuk mencapai tahap baharu di samping menyerlahkan potensi mereka.

Kerjasama antara kedua-dua jenama ini juga berpayung di bawah satu objektif utama, iaitu menyokong
bakat serta industri tempatan di Malaysia.

Naib Presiden, Ketua Astro Shaw & Perniagaan Melayu Nusantara, Raja Jastina Raja Arshad berkata, pihaknya amat teruja dapat berkolaborasi dengan pengeluar dan pengedar minuman terkemuka Malaysia, Etika bagi memacu transformasi kandungan filem di Malaysia.

“Usahasama ini adalah permulaan yang kukuh buat Astro Shaw dalam menetapkan standard baharu bagi rangka pemasaran filem yang lebih inovatif.

“Kami percaya jenama Keluang Man dan Wonda Coffee mempunyai persamaan iaitu mengutamakan elemen lokal dan ia amat dekat dengan masyarakat Malaysia.

“Dengan memanfaatkan pengalaman Astro Shaw dan Etika, kami yakin kolaborasi ini mampu mencapai objektifnya.

“Kami turut berbesar hati apabila filem “Keluang Man” diberikan ruang untuk dipamerkan di KidZania dan usaha ini mampu memperkenalkan adiwira ikonik Malaysia kepada generasi baru,” katanya.

From L R Raja Jastina Raja Arshad Vice President Head of Astro Shaw Malay Nusantara Business Agnes Rozario Director of Content ASTRO Mr Nas Muammar Zar Cast of Keluang Man Amy Gan Vice President o

Sementara itu, Naib Presiden Pemasaran Etika, Amy Gan berkata, pihaknya komited untuk meraikan rakyat Malaysia dan bakat tempatan unik yang ada di Malaysia.

“Melalui kerjasama bersama Astro Shaw untuk Keluang Man, kami ingin menzahirkan sekali lagi sokongan kami untuk industri hiburan tempatan, menyokong pengarah, penulis, pelakon berbakat serta usaha produksi dan pasca produksi yang membawa legenda ini ke layar perak.

“Sebagai jenama yang percaya akan kuasa bakat tempatan, kami bercita-cita untuk menjadi lebih daripada sekadar jenama minuman, tetapi untuk menjadi minuman pilihan yang sinonim dengan rakyat Malaysia apabila menikmati setiap perjalanan sinematik tempatan.

“Kami amat teruja untuk bekerjasama dengan Astro Shaw untuk merealisasikan Keluang Man menerusi cara yang begitu menarik dan interaktif. Sebagai langkah pertama dalam perjalanan kami bersama Keluang Man, kami memperkenalkan zon ‘wall climbing’ di KidZania,” katanya.

Tambah Amy lagi, pihaknya mahu memberi inspirasi kepada generasi muda Malaysia untuk merangkul semangat adiwira, memupuk keberanian, keazaman dan keinginan untuk mengembara mereka.

005
Nas Muammar Zar tampil sebagai adiwira Keluang Man

Pelakon utama filem “Keluang Man”, Nas Muammar Zar, turut hadir memeriahkan aktiviti ‘wall climbing’ bersama para pengunjung dan media di KidZania Kuala Lumpur.

Dengan adanya aktiviti ‘wall climbingi ini, Keluang Man berhasrat menggalakkan pengunjung untuk menghayati semangat adiwira dalam diri mereka.

Diperkenalkan secara ekslusif buat pengunjung 8 hingga 17 tahun, KidZania meramalkan lebih 400,000 pengunjung bakal hadir pada tahun 2024 ini.

Keluang Man Logo
Filem “Keluang Man” bakal menggegar pawagam pada 2025