Penyanyi dan komposer Aina Abdul bakal melakukan persembahan pembuka di konsert Ailee “I AM: Here” yang dijadualkan berlangsung di Mega Star Arena, Kuala Lumpur pada 22 Jun 2024.

Persembahan Aina secara langsung memberikan peluang kepada peminat di seluruh Asia Tenggara untuk menyaksikan pertemuan dua ikon vokal di atas satu pentas konsert berskala besar.

Menurut Aina, dia menerima tawaran daripada pihak penganjur untuk melakukan persembahan pembuka konsert ini ketika dirinya berada dalam keadaan duka.

“Ketika dapat berita penganjur berminat memilih saya membuat persembahan pembuka konsert Ailee, waktu itu saya berada dalam situasi titik paling rendah dalam hidup, awal tahun ini.

“Saya dalam kesedihan kerana ada perkara yang tidak begitu baik berlaku. Saya menangis waktu itu. Sebagai peminat Ailee, saya teruja dapat meraikan kehadirannya di Malaysia,” katanya menerusi BH Online.

Beberapa tahun sebelum ini, Aina juga sering dilihat menyanyikan lagu-lagu saduran oleh Ailee seperti “I Will Show You” dan “I Will Go To You Like The First Snow” yang menjadi runut bunyi kepada drama Korea terkenal, “Guardian: The Lonely and Great God”.

Ailee yang terkenal dengan vokal hebatnya itu bakal kembali ke Malaysia buat kali kedua, 11 tahun selepas kemunculannya yang terakhir di sini pada tahun 2013.

Konsert Ailee, “I Am: Here” dipersembahkan oleh LOL Asia sebagai penganjur utama dengan sokongan daripada A2Z Entertainment, HOT FM, FLY FM, dan Ascott Hotels.

Harga tiket telah dibahagikan kepada beberapa kategori iaitu SUPER AILEEANS/ VIP (RM858), CAT 1 (RM628), CAT 2 (RM528), CAT 3 (RM428), CAT 4 (RM358) dan CAT 5 (RM288). Tiket telah mula dijual sejak 2 Mac lalu.