Penerbit Datuk A. Aida memberi peluang kepada pelakon dan penyanyi Bella Astillah untuk membintangi tiga naskhah terbaharu terbitan produksinya, A Aida Productions.

Pemilik nama sebenar Zaidah Awang itu berkata, naskhah-naskhah itu disifatkan sebagai tanda sokongan buat Bella agar dapat membina semula kerjayanya dalam industri seni.

Difahamkan penggambaran untuk ketiga-tiga naskhah itu akan dijalankan sepanjang tahun ini.

“Saya ‘kunci’ Bella untuk tempoh setahun terus. Keputusan ini juga untuk bantu kewangan dan asah bakat lakonan Bella. Setiap naskhah adalah tayangan di saluran Salam HD UnifiTV.

“Semoga dengan kesibukan di set penggambaran sedikit sebanyak membantu Bella melupakan segala kesedihan dilaluinya,” katanya menerusi BH Online.

Tiga naskhah yang Bella bakal bintangi ialah dua telefilem iaitu “Elhan Untuk Nian” dan “Matahariku”, manakala satu lagi adalah sebuah drama bersiri 13 episod berjudul “Game Over Romeo”.

Pada Isnin lalu, A. Aida mengeluarkan kenyataan bahawa dia telah menyenarai hitamkan pelakon Ruhainies daripada berlakon dalam produksinya ekoran kontroversi bersama penyanyi Aliff Aziz.

Perkara itu juga dianggap sebagai satu pengajaran kepada pelakon yang bermasalah.