Pelakon Tiz Zaqyah meluahkan kekecewaan terhadap dekorasi perayaan Aidilfitri yang terdapat di perkarangan luar pusat beli belah Suria Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC).

Menurut Tiz, atau nama lengkapnya Siti Zaqyah Abdul Razak, perkara itu telah menarik perhatiannya selepas melihat orang ramai yang turut meluahkan kekecewaan mereka terhadap dekorasi tersebut.

Tiz memuat naik paparan video yang menampilkan dekorasi berbentuk replika pelita setinggi 50 kaki itu menerusi laman Instagram miliknya.

“Sedih pula lihat video ini. Sudah beberapa hari saya lihat makin ramai yang dah luahkan rasa kecewa dengan dekorasi raya di KLCC tahun ini.

“Bukan sahaja dalam kalangan pelukis, pereka dan arkitek tetapi rata-ratanya ramai yang kecewa. Dengan pelbagai sumber kreatif yang kita ada, ini hasilnya? Ada ke usaha?” soalnya.

Tambah pelakon filem “Nur Kasih” itu lagi, dekorasi berkenaan adalah di luar jangkaan orang ramai dan umpama tiada mesej untuk disampaikan buat para pengunjung.

“Kami minta maaf tetapi ianya agak menyakitkan pandangan. Sama sekali bukan seperti yang kami jangkakan. Kami tak dapat tangkap apa maksudnya,” jelasnya.

Tiz turut meminta orang ramai menyuarakan pendapat masing-masing mengenai perkara itu dan rata-ratanya berharap akan ada penambahbaikan terhadap dekorasi tersebut.