Pelakon dan pengacara Izzue Islam memberi kejutan kepada peminat apabila tampil dalam single terbaharu bekas kumpulannya, Forteen yang berjudul “Noktah Epilog Cinta”.

Menurut Izzue atau nama lengkapnya Muhammad Izzul Islam Mazlan, persahabatannya dengan Forteen yang dianggotai One, Ariz dan Ameer masih lagi akrab sejak dia memilih jalan solo dalam kerjayanya.

Malah, Izzue juga tidak akan menolak sekiranya diberi peluang untuk bekerjasama dengan Forteen dalam sebarang projek akan datang.

“Sepanjang tempoh itu, saya sibuk memantapkan kerjaya solo, jadi tiada kesempatan untuk terbabit dalam sebarang projek dengan Forteen sehinggalah sekarang.

“Bagi kolaborasi kami seterusnya, tentu saja saya tak akan menolak apatah lagi keseronokan dapat bergabung dalam projek khas ini seakan mengulang memori lalu,” katanya menerusi Kosmo!

“Noktah Epilog Cinta” yang dihasilkan di bawah kerjasama antara syarikat rakaman KRU Music dan Alternate Records itu menjadi runut bunyi drama TV3, “Keturunan” yang akan ditayangkan selepas Aidilfitri nanti.

Single itu turut menerima maklum balas positif daripada peminat selepas ia dilancarkan di platform penstriman digital dan YouTube pada 4 Februari lalu.

Terdahulu, Izzue mengumumkan pengundurannya daripada Forteen pada segmen karpet merah malam kemuncak Gegar Vaganza musim kelima (GV5).